 |
Την ανάκληση αρνητικών αποφάσεων του ΟΚΑΝΑ για τα Κέντρα Πρόληψης ζητά η ΚΕΔΚΕ |
 |
|
Την ανάκληση των αποφάσεων του ΟΚΑΝΑ που προσβλέπουν στον παραγκωνισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης τα οποία λειτουργούν με πρωτοβουλία της, και τη συγχρηματοδότησή της σε ποσοστό που αγγίζει το 75% ζητά η ΚΕΔΚΕ.
Εγκρίνοντας ομόφωνα την πρόταση του δημάρχου Συκεών και μέλους της ΕΕ της ΚΕΔΚΕ Σίμου Δανιηλίδη, η ΚΕΔΚΕ ζητά από τον πρόεδρο του ΟΚΑΝΑ Κωνσταντίνο Μπάλλα να σταματήσει τις προσπάθειες να καταστήσει την Τοπική Αυτοδιοίκηση εντολολήπτη των αποφάσεων του όσον αφορά τη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης.
Η απόφαση της ΚΕΔΚΕ αφορά μια σειρά από απαγορεύσεις που εξέδωσε ο ΟΚΑΝΑ όπως η απαγόρευση στο πλαίσιο των εντύπων και φυλλαδίων που εκδίδονται από τα Κέντρα πρόληψης να υπάρχουν κείμενα, άρθρα ή απόψεις των Προέδρων ή και μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των Κέντρων με τη δικαιολογία ότι τα έντυπα έχουν αποκλειστικά επιστημονικό περιεχόμενο. Ωστόσο η φιλοσοφία των Κέντρων Πρόληψης προβλέπει την κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας, η οποία όλα αυτά τα χρόνια επιτυγχάνεται ακριβώς από την άμεση επικοινωνία των αιρετών τοπικής αυτοδιοίκησης, που ας μην ξεχνάμε ότι συμμετέχουν εθελοντικά και αφιλοκερδώς στα Διοικητικά Συμβούλια των Κέντρων Πρόληψης, με τους πολίτες, τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς, μαθητές κ.λπ.
- Μια παράλληλη «ύποπτη κίνηση» του νέου Προέδρου του ΟΚΑΝΑ είναι η προσθήκη ενός παραρτήματος στις νέες προγραμματικές συμβάσεις που υπογράφουν τα Κέντρα Πρόληψης με τον ΟΚΑΝΑ κάθε τριετία, όπου υποχρεούται ο/η Πρόεδρος του Κέντρου να υπογράψει ότι: «σύμφωνα με τη νέα Εθνική Στρατηγική για τα Ναρκωτικά και το Νέο Εθνικό Πρόγραμμα Δράσης, θα επέλθουν αλλαγές στην υφή, στους στόχους και γενικότερα στην επιστημονική λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης.
Η προσθήκη αυτού του παραρτήματος έχει γίνει χωρίς να υπάρξει κάποιος διάλογος με τις Διοικήσεις των Κέντρων Πρόληψης.
Με όλες τις παραπάνω κινήσεις ο ΟΚΑΝΑ μοιάζει να «λησμονεί» ότι:
- Τα Κέντρα Πρόληψης δημιουργήθηκαν με πρωτοβουλία και υποστήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ενώ στις αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες που δημιουργήθηκαν για να λειτουργήσουν τα Κέντρα, συμμετέχουν φορείς της Τ.Α. που χρηματοδοτούν και φέρουν την ευθύνη λειτουργίας των Κέντρων.
- Τα Κέντρα Πρόληψης χρηματοδοτούνται κατά 50% από το ΥΠΕΣΔΑΑ από πόρους που αντιστοιχούν στους Δήμους (Κοινοτικοί Αυτοτελείς Πόροι) μετά από απόφαση της ΚΕΔΚΕ.
- Η φιλοσοφία σύστασης και λειτουργίας των Κέντρων Πρόληψης βασίζεται στη συσπείρωση φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που γνωρίζουν καλύτερα τις τοπικές ανάγκες και φέρουν ευθύνη για την άσκηση κοινωνικής πολιτικής.
- Τα Κέντρα Πρόληψης απευθύνονται και καλύπτουν τις ανάγκες συμβουλευτικής στήριξης και επιμόρφωσης εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων (στο Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ μονάχα έχουν συμμετάσχει στα 8 χρόνια 45.000 γονείς, εκπαιδευτικοί, μαθητές, στρατευμένοι, επαγγελματίες υγείας κ.λπ. σε προγράμματα πρόληψης) που ξεπερνούν κατά πολύ τις ανάγκες στήριξης των 17.000 -22.000 προβληματικών χρηστών ναρκωτικών σε όλη την Ελλάδα (σύμφωνα με την Ετήσια Έκθεση του ΕΚΤΕΠΝ για το 2004).
-Η επιτυχία των Κέντρων Πρόληψης ως φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι αδιαμφισβήτητη και έγκειται στο γεγονός ότι οι δράσεις των Κέντρων σχεδιάστηκαν σε τοπικό επίπεδο και μέσα από τη συνεργασία ειδικών επιστημόνων και αιρετών τοπικής αυτοδιοίκησης. |
|
|
|
|
|
|
 |