 |
Άρχισαν οι βιωματικές ομάδες συμβουλευτικής για δασκάλους |
 |
|
Η υποστήριξη του εκπαιδευτικού και ιδίως του δασκάλου είναι σημαντική για να μπορέσει κι αυτός με τη σειρά του να επιτελέσει με τον καλύτερο τρόπο το εκπαιδευτικό του έργο και να βρίσκεται κοντά στα παιδιά. Μέσα από αυτή τη σημαντική σχέση δασκάλου-μαθητή, το παιδί μπορεί να κερδίσει τα εφόδια για μια ομαλή ένταξή του στην εκπαιδευτική διαδικασία, που θα αποτελέσει και μέσο πρόληψης κατά της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών.
Για το λόγο αυτό το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ διοργανώνει σειρά δράσεων που απευθύνονται στους δασκάλους, και δύο από τις βιωματικές ομάδες συμβουλευτικής άρχισαν να λειτουργούν αυτήν την εβδομάδα. Πρόκειται για τις ομάδες: «Ομάδα αντιμετώπισης της επαγγελματικής εξουθένωσης για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης» και «Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού-Αυτοεκτίμηση», που αφορούν κυρίως στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα αγωγής υγείας και πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών, και εντάσσονται στις επεμβάσεις της ΠΥΞΙΔΑΣ στα δημοτικά σχολεία, για το σχολικό έτος 2007-08.
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος, το «Πρόγραμμα πρόληψης και προαγωγής της υγείας για τα δημοτικά σχολεία για τη σχολική χρονιά 2007-08» πραγματοποιείται σε συνεργασία με τα Γραφεία Αγωγής Υγείας Π. Ε. Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Οι δύο ομάδες
Η επαγγελματική εξουθένωση αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα δυσκολίας στο έργο των εκπαιδευτικών, για τον λόγο αυτό, η «Ομάδα αντιμετώπισης της επαγγελματικής εξουθένωσης για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης» έχει ως στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να διαχειριστούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη δουλειά τους και τους επιβαρύνουν. Η ομάδα λειτουργεί μία φορά ανά δεκαπενθήμερο. Η πρώτη συνάντηση της ομάδας έγινε τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου στις 14.30-16.30, στα γραφεία της ΠΥΞΙΔΑΣ.
Μέσα από το βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διάρκειας 20 ωρών, με τίτλο «Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού-Αυτοεκτίμηση» , οι εκπαιδευτικοί θα έρθουν σε επαφή με το βιωματικό τρόπο εκπαίδευσης, με τις βασικές γνώσεις αγωγής υγείας, θα εξοικειωθούν με την εφαρμογή προγραμμάτων αγωγής υγείας στις τάξεις τους. Οι συναντήσεις γίνονται στα γραφεία της ΠΥΞΙΔΑΣ, και ώρα 14.30-17.30. Η πρώτη έγινε στις την Τρίτη 30 Οκτωβρίου και ακολουθούν στις παρακάτω ημερομηνίες: 6,13,20,27/11 και 4/12.
Δράσεις για εκπαιδευτικούς
Οι υπόλοιπες δράσεις για εκπαιδευτικούς είναι οι εξής:
Επαναλαμβάνεται και φέτος το βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τίτλο «Ο κήπος με τις 11 γάτες» , διάρκειας 12 ωρών. Μέσω του θεατρικού παιχνιδιού οι δάσκαλοι ανακαλύπτουν νέους τρόπους να συζητήσουν το θέμα των ναρκωτικών και θέματα της παιδικής ηλικίας. Οι συναντήσεις θα γίνονται στα γραφεία της ΠΥΞΙΔΑΣ, και ώρα 14.30-17.30, στις παρακάτω ημερομηνίες: 6,7,13/12.
Ακόμη, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν στη βιωματική μάθηση, το σκεπτικό, τους στόχους και τη μεθοδολογία της, μέσα από βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, διάρκειας 16 ωρών, με τίτλο «H βιωματική εκπαίδευση: εργαλείο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση» . Αυτό θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Ιανουάριο και Φεβρουάριο.
Με τη λήξη των σεμιναρίων και κατά την εφαρμογή των προγραμμάτων αγωγής υγείας από τους δασκάλους στις τάξεις τους, θα πραγματοποιούνται τακτές συναντήσεις, οι «Ομάδες στήριξης και εποπτείας» , ώστε να επιλύονται διάφορα προβλήματα που είναι πιθανό να προκύψουν.
Δράσεις για γονείς
Η ΠΥΞΙΔΑ απευθύνεται στους συλλόγων γονέων και κηδεμόνων και του καλεί να συμμετέχουν σε συναντήσεις, με θέματα όπως: αυτοεκτίμηση, πρόληψη της χρήσης ουσιών, επικοινωνία, επιθετικότητα, συναισθηματική ανάπτυξη, κ.λπ.). Οι συναντήσεις αυτές έχουν δίωρη διάρκεια και πραγματοποιούνται, μετά από αίτημα του σχολείου ή του συλλόγου γονέων. Ακόμη, στο πλαίσιο της διοργάνωσης ομάδων γονέων, υπάρχει μια τέτοια που απευθύνεται σε γονείς με παιδιά στο δημοτικό και ασχολείται με «Θέματα σχολικής μελέτης και επίδοσης».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Η ΠΥΞΙΔΑ στα δημοτικά: Πρόγραμμα δράσεων 2007-08
Προγράμματα στα δημοτικά
|
|
|
|
|
|
|
 |