 |
Καθηγητές Κοινωνικών Επιστημών εκπαιδεύονται στη μάθηση σε ομάδες |
 |
|
Στη μάθηση σε ομάδες εκπαιδεύτηκαν καθηγητές Κοινωνικών Επιστημών, από το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ, με στόχο την αποτελεσματικότερη διδασκαλία των μαθημάτων της κοινωνιολογίας, σε σχετικό σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε από 3 Μαρτίου, έως 14 Απριλίου.
Συμμετείχαν, περίπου, 15 καθηγητές δημόσιας εκπαίδευσης και το σεμινάριο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους της Κοινωνιολογίας Χρήστο Ρουμπίδη και των Πολιτικών Επιστημών Γιάννη Αδαμόπουλο. Το σεμινάριο αυτό σχεδιάζεται να επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, με την έναρξη της χρονιάς, ώστε οι σχετικές ειδικότητες να έχουν στη φαρέτρα τους όλα τα απαραίτητα εφόδια για να κάνουν τα μαθήματά τους πιο ενδιαφέροντα και να εκμαιεύσουν την ενεργό συμμετοχή, αλλά και τις προσωπικές απόψεις των μαθητών τους.
«Σήμερα όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την εκπαιδευτική αξία που έχουν οι βιωματικές τεχνικές μάθησης που αξιοποιούν την ομάδα των μαθητών στη μεταφορά γνώσεων. Παρά το γεγονός ότι δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη εναλλακτικών μεθόδων εκπαίδευσης, πολλοί εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να χρησιμοποιούν τις πιο παραδοσιακές, δασκαλοκεντρικές μεθόδους λόγω της δυσκολίας τους να εφαρμόσουν βιωματικές τεχνικές. Γεγονός είναι άλλωστε ότι δεν έχουν λάβει σχετική εκπαίδευση και διστάζουν ενδεχομένως να δοκιμάσουν νέες τεχνικές» υπογραμμίζει η Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ, ψυχολόγος, σύμβουλος τοξικοεξάρτησης Μάρω Βασσάρα, που είναι και η μια εκπαιδεύτρια της ομάδας. Η άλλη είναι η Μαρία Κυριακίδου, Αναπληρώτρια Επιστημονική Διευθύντρια της ΠΥΞΙΔΑΣ, σχολική ψυχολόγος, και προσωποκεντρική σύμβουλος.
Τεχνικές όπως είναι η εργασία σε μικρές ομάδες μαθητών, ομαδικές συζητήσεις, ομαδικές ερευνητικές εργασίες (projects), επιτυγχάνουν τόσο την επίτευξη του μαθησιακού στόχου (που είναι η απόκτηση γνώσεων) όσο και την εκπαίδευση των νέων ανθρώπων στην έκφραση των συναισθημάτων, στη δημιουργική αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους τους και στην ενίσχυση της ικανότητας της συνεργασία.
Στόχος του σεμιναρίου ήταν να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να αναγνωρίσουν τα πλεονεκτήματα και τις δυσκολίες της μάθησης σε ομάδες και να συζητήσουν τις δυσκολίες τους. Επιπλέον, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εφαρμογή συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, όπως προτείνονται και από το αναλυτικό πρόγραμμα συγκεκριμένων μαθημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, έγινε συζήτηση για τον ρόλο του εκπαιδευτικού ως συντονιστή βιωματικών τεχνικών και ως εμψυχωτή ομάδας.
Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν σε εβδομαδιαία βάση, με ημέρα συνάντησης την Δευτέρα και ώρα τις 14.30 έως 17.30, στις εξής ημερομηνίες: 3, 17, 31 Μαρτίου και 7, 14 Απριλίου. Συζητήθηκαν θέματα όπως: «Η μάθηση σε ομάδες – Ευκαιρίες και περιορισμοί», «Χαρακτηριστικές συμπεριφορές των ομάδων», «Δουλεύοντας με βιωματικές δραστηριότητες», και «Διευκολύνοντας και εμψυχώνοντας την ομάδα: Ο ρόλος του συντονιστή».
Οι δράσεις της ΠΥΞΙΔΑΣ είναι δωρεάν και ελεύθερες για το κοινό. Για να ενημερωθείτε καλέστε το 2310.202015 και 2310.204453
|
|
|
|
|
|
|
 |