Ολοκληρώθηκε το βιωματικό σεμινάριο καθηγητών
Πατήστε εδώ για μεγέθυνση... Στη βιωματική προσέγγιση και το συντονισμό ομάδων στο σχολείο εκπαιδεύτηκαν καθηγητές γυμνασίων, λυκείων και ΤΕΕ που έλαβαν μέρος στο σεμινάριο, με θέμα: «Εκπαίδευση στη βιωματική προσέγγιση και το συντονισμό ομάδων στο σχολείο» , το οποίο πραγματοποιήθηκε σε επτά τρίωρες συναντήσεις, με συχνότητα μία φορά την εβδομάδα, στο διάστημα από 23 Νοεμβρίου έως 18 Ιανουαρίου, και που διοργάνωσε το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ, σε συνεργασία με το Γραφείο Αγωγής Υγείας Δ.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Πατήστε εδώ για μεγέθυνση... Τα τελευταία χρόνια γίνεται όλο και μεγαλύτερη η ανάγκη για τη δημιουργία συνθηκών διδασκαλίας με μεγαλύτερη συμμετοχή, εμπλοκή των μαθητών και δημιουργικότητα. Επιπλέον, είναι αναγκαία πια η ανάπτυξη προγραμμάτων που προάγουν θέματα ψυχικής υγείας μέσα από την ομαδικότητα, τη συνεργασία την αλληλεπίδραση και την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών.

Οι έφηβοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες που συνδέονται με τις μεγάλες αλλαγές που τους συμβαίνουν σε διάφορα επίπεδα και πολλές φορές φτάνουν σε επικίνδυνες συμπεριφορές. Μία χαρακτηριστική ανάγκη που παρουσιάζεται στους εφήβους είναι η αίσθηση του «ανήκειν».Το σχολείο μπορεί να αποτελέσει ένα χώρο αναφοράς για τους μαθητές μέσα από την καλλιέργεια της συμμετοχικής διαδικασίας, της επικοινωνίας και της ανταλλαγής απόψεων.

Φορείς της κινητοποίησης για τέτοιες δράσεις είναι οι καθηγητές που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τους μαθητές και μπορούν να ασχοληθούν μαζί τους μέσα από έναν άλλο ρόλο, αυτόν του συντονιστή ομάδων, ενισχύοντας τον παιδαγωγικό τους ρόλο από τη μια αλλά και δημιουργώντας συνθήκες, από την άλλη, που θα βοηθήσουν τους μαθητές να μιλήσουν και να νιώσουν ότι το σχολείο δεν είναι μόνο φορέας γνώσεων.

Το σεμινάριο αποτέλεσε μια προσπάθεια εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης καθηγητών στη βιωματική προσέγγιση. Μέσα από τη διαδικασία της ομάδας και τη δική τους συμμετοχή σε ομαδικές διαδικασίες, οι καθηγητές συμμετείχαν ως μέλη ομάδας. Παράλληλα εκπαιδεύτηκαν σε τεχνικές της βιωματικής μεθόδου και ενεργητικής μάθησης μέσα από συμμετοχικές διαδικασίες, με τεχνικές όπως ο καταιγισμός ιδεών, η ομαδική εργασία, τα παιχνίδια ρόλων, και η μελέτη περιπτώσεων, ώστε να μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν στην υλοποίηση προγραμμάτων αγωγής υγείας, αλλά και στην ομάδα της τάξης γενικότερα.

Οι θεματικές που αναπτύχθηκαν αφορούσαν :
1. Η αγωγή υγείας στο σχολείο και η χρήση της βιωματικής μεθόδου - Η γνωριμία της ομάδας και των μελών της
2. Η βιωματική προσέγγιση και η δυναμική της ομάδας
3. Ο καθηγητής στο ρόλο του συντονιστή ομάδας
4. Η επικοινωνία στην ομάδα – ο ρόλος του συντονιστή
5. Συντονίζοντας μια ομάδα
6. Η εμπειρία του συντονισμού ομάδας - σκέψεις, συναισθήματα, απορίες, προβληματισμοί
7. Κλείσιμο της ομάδας

Το θέμα της βιωματικής βρίσκει όλο και μεγαλύτερη απήχηση στη σχολική κοινότητα καθώς ήταν μεγάλο το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών για συμμετοχή στο σεμινάριο. Τελικά το παρακολούθησαν 21 καθηγητές από τα σχολεία: 2ο Γυμνάσιο Συκεών, 1ο , 4ο , 5ο Γυμνάσιο Νεάπολης, 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης, 2ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, Ενιαίο Λύκειο Λαγκαδά, Γυμνάσιο Κολχικού, Γυμνάσιο Λ.Τ. Ασπροβάλτας και από το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης και από το 1ο ΚΕΣΥΠ Δυτικής Θεσσαλονίκης και ΚΕΣΥΠ Λαγκαδά.

Σύμφωνα με την αξιολόγηση του σεμιναρίου, το σεμινάριο ανταποκρίθηκε σε μεγάλο βαθμό στις προσδοκίες των συμμετεχόντων. Οι μέθοδοι που δοκιμάστηκαν ήταν αποτελεσματικές και οι περισσότεροι συμμετέχοντες -σε ποσοστό περίπου 65 %- ήταν πολύ ευχαριστημένοι από την οργάνωση. Η λειτουργία και η δυναμική της ομάδας, όπως παρατηρήθηκε από τους περισσότερους, ήταν βοηθητική. Επίσης οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν να συντονίσουν ομάδες (στο πλαίσιο του σεμιναρίου) κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο για τους ίδιους, όπως ανέφεραν.

Σχετικά με το αν μπορούν να εφαρμόσουν τα όσα έμαθαν στη σχολική τάξη, τα δύο τρίτα περίπου δήλωσαν ότι μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν στο σχολείο και τους μαθητές και σο πλαίσιο προγραμμάτων αλλά και στην τάξη γενικότερα. Ήδη κάποιοι δοκίμαζαν κάποιες ασκήσεις και κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου και μπορούσαν να ανταλλάξουν με συναδέλφους απόψεις από την εμπειρία τους.

Σε μια γενική εκτίμηση πάντως οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν βιωματικά πολλά πράγματα, να συμμετέχουν σε παιχνίδια και ομαδικές δραστηριότητες και να δηλώσουν ότι η βιωματική γνώση είναι τελικά δυνατή γνώση.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ


Εκπαιδεύοντας τους εκπαιδευτές, βιωματικό σεμινάριο για καθηγητές

Δουλεύοντας με ομάδα στο σχολείο (σε μορφή παρουσίασης)
 
 
 
 
   Είμαι
   Ηλεκτρονική Βιβλιοθήκη
 
 
Εγγραφή      
 
   Μύθοι & Αλήθειες
Αξιολογήσετε τις γνώσεις σας γύρω από τις ουσίες, "παίζο- ντας" ένα διασκεδαστικό και χρήσιμο παιχνίδι ...
Ουσίες & Εγκέφαλος
Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο μόλις δεχθεί μια ουσία; Εικο-νογραφημένη, επιστημονική εφαρμογή ...
Newsletter
Εγγραφείτε για να λαμβάνετε την τακτική μας ενημέρωση!

Επταπυργίου 151, 56626 Συκιές Θεσσαλονίκη, Τηλ.: 2310202015 Fax: 2310204453  (φόρμα επικοινωνίας)
 

Ένα …διαφορετικό Φεστιβάλ από την «Πυξίδα»
Εβδομάδα πρόληψης της εξάρτησης από νόμιμες ουσίες
Η


Όλοι μαζί: Όχι στο κάπνισμα!
Εκδήλωση των Κέντρων Πρόληψης νομού Θεσσαλονίκης στις


Ενημερωτική εκδήλωση για παιδιά με ΔΕΠΥ
H Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα


Ένας …Κήπος Πρόληψης ανθίζει στην «ΠΥΞΙΔΑ»
● Διήμερο σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Δημοτικών


H«ΠΥΞΙΔΑ» πάει… «Βαλκανική Πλατεία»
Με ένα δικό του ενημερωτικό περίπτερο το Κέντρο Πρόληψης