 |
Έναρξη βιωματικού σεμιναρίου για δασκάλους: «Ο κήπος με τις 11 γάτες» |
 |
|
Ένα βιωματικό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης διοργανώνει στις 19 και 26 Μαρτίου και 2 Απριλίου 2009, το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ, ώστε οι ίδιοι να εφαρμόσουν στις τάξεις τους ανάλογες πρωτοβουλίες βιωματικής προσέγγισης με τα παιδιά, χρησιμοποιώντας μια ιστορία με τίτλο «Ο κήπος με τις 11 γάτες» (εκδόσεις Σχήμα & Χρώμα, ΚΕ.Θ.Ε.Α), όπου μέσα από 12 ιστορίες πρωταγωνιστούν …14 γάτες.
Πρόκειται για μια προσπάθεια να αναδειχθεί το «καλό» απέναντι στο «κακό» και να βοηθηθούν τα παιδιά να μάθουν να μην επιλέγουν ούτε «μαγικές λύσεις» πλαστής αισιοδοξίας, ούτε να οδηγούνται σε επιλογές φυγής και επιθετικότητας. Στη διάρκεια αυτών οι δάσκαλοι «εκπαιδεύονται» σε ένα βιωματικό υλικό, το οποίο κατόπιν θα εφαρμόσουν στην τάξεις τους, πάντα υπό την εποπτεία της ΠΥΞΙΔΑΣ.
Συγκεκριμένα το πρόγραμμα του σεμιναρίου περιλαμβάνει θεματικές όπως: η παρουσίαση του υλικού «Ο κήπος με τις 11 γάτες», και συζήτηση για τους κινδύνους που διατρέχουν τα παιδιά και τον ρόλο του σχολείου (19 Μαρτίου), «Δουλεύοντας σε ομάδες με παιδιά Δημοτικού», «Γνωρίζοντας τον εαυτό μας και τους συμμαθητές μας μέσα από παιχνίδια ρόλων» (26 Μαρτίου), «Εξοικείωση με το υλικό ’’Ο κήπος με τις 11 γάτες’’», «Δυνατότητες εφαρμογής του στην τάξη (2 Απριλίου).
Οι ιστορίες επεξεργάζονται θέματα όπως περιέργεια, ικανοποίηση, χαρά, φόβος, έπαρση, εγκατάλειψη, κοινωνικός αποκλεισμός, πίεση της ομάδας, αλληλεγγύη, απερίσκεπτη βιασύνη, γοητεία του καινούριου, αυταπάτη, κ.ά. Η προσπάθεια στοχεύει στην πρόληψη της χρήσης ουσιών, με τρόπο που αφορά και ανταποκρίνεται στα τρόπο σκέψης παιδιών ηλικίας 6 - 10 ετών. Χρησιμοποιείται η τεχνική της δραματοποίησης, όπου τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν πιο ενεργά, καθώς και άλλες τεχνικές όπως η αφήγηση, η ζωγραφική κ.λπ.
«Για να επιτευχθεί ο μακροπρόθεσμος στόχος της πρόληψης των εξαρτήσεων αλλά και για να μπορέσουν τα παιδιά σταδιακά να μάθουν να χειρίζονται τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν “Ο κήπος με τις 11 γάτες” τους δίνει τη δυνατότητα να συμμετάσχουν συναισθηματικά και συγκινησιακά, να ταυτιστούν με τους ήρωες-γάτες και να επιλέξουν λύσεις και συμπεριφορές», υπογραμμίζει η επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ, ψυχολόγος, σύμβουλος τοξικοεξάρτησης Μάρω Βασσάρα.
Σε αυτό το σεμινάριο μαζί με τις συντονίστριες και τους συμμετέχοντες δασκάλους «πρωταγωνιστούν» ο Μουσούδης, ο Παντοφλίνος, ο Κιτρινιάρης, ο Χιονάτος, ο Τίγρης, η Μαργαριταρένια, η Βούλα, η Λευκή, ο Γέρο- Νέρωνας, η Πορτοκαλιά, ο Νώε ο Μέγας, ο Σιάμ, ο Γιατρός Γάτος και η Χαλιμά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ
Προγράμματα στα δημοτικά
|
|
|
|
|
|
|
 |